Home » Pradinių klasių mokytojų draugystės tiltas: Lietuva – Prancūzija

Pradinių klasių mokytojų draugystės tiltas: Lietuva – Prancūzija

Ingrida Mereckaitė, Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijos pradinių klasių mokytoja, Lietuvos edukologijos universiteto Švietimo vadybos ir lyderystės studijų programos magistrantė

Kristina Plotnikova, Prancūzijos Reno universiteto Bretanės Mokytojų rengimo aukštosios mokyklos magistrė, Havro pradinių klasių mokytoja

Guilvic M. Le Dare, Prancūzijos Reno universiteto Bretanės Mokytojų rengimo aukštosios mokyklos magistras

2016-12-02

Mereckaite_2016_1


2016 metais Prancūzijos Reno universiteto Bretanės Mokytojų rengimo aukštosios mokyklos du magistrantai, būsimi pradinių klasių mokytojai, trijų savaičių praktiką atliko Lietuvoje, Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijoje. Praktikos metu svečius iš Prancūzijos mokykloje kuravo, patirtimi dalijosi Lietuvos  edukologijos universiteto pradinio ugdymo bakalaurė Ingrida Mereckaitė ir Lietuvos edukologijos universiteto doc. dr. Daiva Jakavonytė-Staškuvienė. Kristinos ir Guilviko praktikos refleksija pateikiama dviem kalbomis:

MERCI POUR TOUT

 Bonjour à tous! Nous nous appelons Guilvic Le Daré et Kristina Plotnikova et venons de Rennes de l’Ouest de France. Ensemble dans la vie comme au travail, nous suivons depuis septembre dernier des études dans le but de devenir professeur des écoles et réalisons dans ce cadre un mémoire portant sur la didactique des langues. L’observation et l’analyse d’un système éducatif différent était un impératif catégorique afin de réaliser ce projet, c’est tout naturellement que nous nous sommes tournés vers la Lituanie.

…Et c’est ainsi que le 11 janvier dernier nous avons débarqué à l’école Jono Basanaviciaus Progimnazija.

Durant trois semaines nous avons découvert le système lituanien, nous nous sommes rendus aux divers cours de français (de la 2ème à la 8ème année) et nous avons assisté aux cours de la première année, nous avons eu autant d’occasions de constater l’excellent niveau des élèves lituaniens. Nous devons admettre que leur motivation, leur bonne maîtrise d’un vocabulaire riche et varié ainsi que leur capacité d’assimilation nous ont bluffé au plus haut point.

Les professeurs que nous avons rencontrés ce sont également avérés d’être de véritables sources d’inspirations pour nous. Leurs connaissances d’un point de vue méthodologique et didactique ainsi que leur positivisme nous ont beaucoup apporté et conforté dans notre choix de carrière.

Aujourd’hui, notre stage touche à sa fin et une certaine nostalgie se fait sentir. Nous ne sommes pas encore rentrés en France que déjà nous voulons revenir!

Mais avant ça, nous tenions à exprimer toute notre gratitude à :

  • Madame Daiva Jakavonytė-Staškuvienė, de l’Université d’Éducation de Lituanie pour avoir mis ce stage sur pieds. Nous la remercions pour sa disponibilité, sa gentillesse et bien plus encore (il serait difficile de tout lister).
  • Madame Gražina Šoblickienė, directrice de l’école Jono Basanavičiaus Progimnazija pour son accueil si chaleureux.
  • Madame Aušra Rakauskiené, pour sa gentillesse.
  • Madame Ingrida Mereckaitė, professeure des écoles, pour sa joie de vivre, son énergie et son positivisme légendaire.
  • Madame Daiva Semaškienė, professeur des écoles, pour son sourire et sa méthodologie hors pair.
  • Tous les professeurs de français de l’école Jono Basanavičiaus Progimnazija : Kristina Pranskūnienė, Violetta Karnišauskaitė, Vida Kasperavičienė, Jūratė Simaitytė, Daiva Lemežonienė ir Elvyra Dailydienė pour la confiance qu’ils nous ont accordée.

À bientôt!


AČIŪ UŽ VISKĄ

Sveiki! Mes esame Guilvic Le Daré ir Kristina Plotnikova; atvykome iš Reno, Vakarų Prancūzijos. Esame kartu gyvenime ir darbe, nuo praėjusių metų rugsėjo mėnesio mes tęsiame studijas tam, kad taptumėme  mokytojais, o praktikos metu reflektuotume kalbų didaktiką. Stebėti ir analizuoti skirtingas švietimo sistemas yra vienas iš šio projekto realizavimo būdų. Tad natūralu, kad mes pasirinkome Lietuvą.

Iš tiesų Kristina yra lietuvių kilmės, bet gyvena Prancūzijoje nuo 13 metų,  reguliariai mes atvykstame į Lietuvą aplankyti šeimos. Bet stebuklai (ežerai ir miškai peržiūros praradimo, veiklų įvairovė ir šalies lankytinos vietos, malonūs žmonės, jau nekalbant apie patiekalus), kuriuos  mes paliekame kiekvieno apsilankymo pabaigoje mums suteikia tik vieną norą: grįžti artimiausiu metu! Taigi, kai atsirado galimybė atlikti praktiką Vilniuje, mes nusprendėme ja pasinaudoti…

… Ir taip nutiko, kad sausio 11 mes įsikūrėme Jono Basanavičiaus progimnazijoje.

Per tris savaites mes pažinome lietuvišką sistemą, stebėjome įvairias prancūzų kalbos pamokas  (nuo 2-os iki 8-os klasės) ir lankėmės pirmokų pamokose. Visa tai sudarė tiek daug galimybių pamatyti puikius lietuvių mokinius. Turime pripažinti, kad šių vaikų motyvacija, jų meistriškumas, turtingas ir įvairus žodynas ir asimiliacijos gebėjimai padarė mums begalinį įspūdį.

Mokytojai, kuriuos  mes susitikome, taip pat yra puikūs, jie mums yra įkvėpimo šaltiniai. Jų metodologinis žinojimas ir didaktinis požiūris, taip pat jų pozityvizmas mums daug davė ir įkvėpė mūsų karjeros pasirinkime.

Šiandien mūsų stažuotės ateina į pabaigą, ir tam tikra nostalgija jau kyla. Mes dar neišvykome į Prancūziją, o jau norime grįžti!

Bet prieš tai, mes norėjome išreikšti savo dėkingumą:

  • Daivai Jakavonytei-Staškuvienei, Lietuvos edukologijos universiteto atstovei, už įgyvendintą praktiką. Dėkojame už prieinamumą, jos gerumą ir daug daugiau (tai sunku išvardyti viską).
  • Gražinai Šoblickienei, Jono Basanavičiaus progimnazijos direktorei, už šiltą priėmimą.
  • Aušrai Rakauskienei, už gerumą.
  • Ingridai Mereckaitei, pradinių klasių mokytojai, už gyvenimo džiaugsmą, energingumą ir legendinį pozityvumą.
  • Daivai Semaškienei, pradinių klasių mokytojai, už šypseną ir neprilygstamą metodiką.
  • Visoms Jono Basanavičiaus progimnazijos prancūzų kalbos mokytojoms: Kristinai Pranskūnienei, Violetai Karnišauskaitei, Vidai Kasperavičienei, Jūratei Simaitytei, Daivai Lemežonienei ir Elvyrai Dailydienei už pasitikėjimą, kurį mums suteikė

Iki susitikimo!


Mereckaite_2016_5

Pradinių klasių mokytoja Ingrida Mereckaitė taip pat dalijasi savo įspūdžiais apie patirtį išgyventą kartu su kolegomis iš Prancūzijos: Prancūzijos studentų praktika Lietuvoje atnešė tikrai daug naujovių į pirmokų klasę! Mums tai neįkainojama patirtis bendrauti užsienio kalba ir suprasti, kam to reikia. Antroje klasėje vaikai jau pradeda mokytis pirmosios užsienio kalbos, dažnu atveju, mokymasis prasideda be didelės prasmės, nes vaikai dar neturi galimybės panaudoti savo žinių praktikoje. Mums pasisekė, kad jau pirmoje klasėje pradėjome mokytis anglų ir prancūzų kalbos kartu su   Kristina ir Guilvic. Pradėjome nuo žaidimų, kuriuose vartojame po vieną ar keletą žodžių, reiškiančių spalvą ar skaičių. Vaikams tai nuostabi patirtis! Net ir  dabar  žaidimus žaidžiame  anglų arba prancūzų kalba.

Mereckaite_2016_3

Prancūzijos magistrantai mokykloje dalyvavo ir kitų mokytojų veiklose, stebėjo pamokas, tačiau mūsų klasėje jie net surengė pamoką „Susipažinkime su Prancūzija“. Mes sužinojome apie Prancūzijos tradicijas, skanavome prancūziško maisto, klausėmės muzikos ir patys dainavome! Taip pat  Kristina ir Guilvic dalyvavo mūsų klasės išvykoje į piceriją. Į piceriją vykome išmokti gaminti picų, tačiau ši veikla mums padėjo tobulinti ir bendravimo įgūdžius, nes patys vaikai buvo ir kepėjai, ir padavėjai. Turėjome galimybę susipažinti su šiomis profesijomis. Džiaugiamės, kad ir ši veikla vyko dviem kalbomis. Kadangi kiekviena šalis turi skirtingas švietimo sistemas, norėjau juos supažindinti su kiek įmanoma platesne švietimo įstaigų įvairove. Progimnazijoje gyvenimas verda šiek tiek kitaip nei pradinėje mokykloje: daug mokinių, renginių. Kartu vykome į LEU pradinio ugdymo absolventės (mano grupės draugės) Indrės Kušlytės klasę Vilniaus Filaretų pradinėje mokykloje. Mokykla gerokai mažesnė, tačiau be galo jauki ir svetinga. Pati prieš metus dirbau su priešmokykline grupe  Katalikiškame vaikų darželyje „Mažutėliams“,  su šia įstaiga palaikau  ypač gerus  ir artimus santykius. Man šios ugdymo įstaigos pedagogų bendruomenė – tai autoritetas, dėl atsakingo požiūrio į vaiko saviraišką ir bendruomeniškumą. Sesuo Viktorija, kuri eina darželio vadovės pareigas, mielai mus priėmė pasidalinti patirtimi. Vyko diskusija apie vaiko pasirengimą mokyklai. Nuoširdžiai džiaugiuosi, kad visos praktikos metu su mumis dalyvavo ir praktikos vadovė, tokios įvairiapusės diskusijos yra vertingos, dėl paties svarbiausio – požiūrio augimo.

Mereckaite_2016_4

Mano kaip mokytojos patirties bagažas papilnėjo dviem nuostabiais kolegomis ir tarpkultūrinio bendradarbiavimo idėja. Dvikalbis ugdymas ir tarpkultūrinė kompetencija, ypač šiais neramiais laikais, labai svarbi kiekvienai tautai. Šioje kosmopolitinėje nūdienoje, manau, tai nauja ugdymo kryptis, kuri nenumaldomai artėja. Kadangi nemoku prancūzų kalbos, pati stengiausi pamokas vesti lietuvių – anglų kalbomis ir kuo daugiau įtraukti studentus į pamokos veiklą. Maža to, mes tapome – bičiuliais! Kartu keliavome po Vilnių, surengėme kelionę į Lietuvos liaudies buities muziejų Rumšiškėse ir po smagaus čiuožinėjimo rogutėmis svečiavomės mano gimtinėje – Dovainonyse. Mano visai šeimai priimti svečius Prancūzijos ir praktikos vadovės doc. dr.  Daivos Jakavonytės-Staškuvienės šeimą buvo didelė garbė. Praktikos pradžioje nuoširdžiai dvejojau, ar jau esu pasiruošusi priimti į klasę stažuotojus, tačiau klydau manydama, kad neturiu kuo pasidalinti. Dalintis reikia kasdieniais darbais, įvykiais, renginiais. Gavau ne tik gerų akimirkų, bet ir grįžtamojo ryšio, kuris man pačiai padėjo tobulėti ir suteikė naujų minčių ir idėjų.

Mereckaite_2016_2

Svarbu, kad net ir pasibaigus praktikai toliau bendraujame, su vaikais Kristina ir Guilvic susitinka skyp‘o konferencijose; turime minčių – kurti bendrus projektus.

Tikiuosi ši istorija ir studentų praktika daugeliui bus motyvacija ir pavyzdys, kaip gali būti tiesiami draugystės tiltai tarp skirtingų šalių!